Skip to main content

biskut cokelat chips

hari sabtu lepas, aku buat biskut chocolate chips. niat nak buat dah lama dah. cuma tak berbuat-buat je. layan malas punye pasal. so, tghhari hari sabtu tu pergi la bukak almari2 dapur kat umah nak cari bahan2 tok buat cookies tuh. habis sume kene punggah. dah la ade bahan yg rupe die pon aku tak kenal (x bese turun padang la katakan....). sambil2 menyepahkan dapur, sambil2 tu jugak mulut dok bising tanya mak aku mana bahan2 wat ever sume sampaikan mak naik bengang aku dok asek menanye je(mak aku plak dok bising kat aku). dah aku tatau, tanya la. ye tak..

kali ni aku sendiri jadi chef. sorang2 bikin kuih. tade orang yg supervised kan. master of the kitchen that time around.

heh..

master kepala hangguk..

sume aku buat, dari mule sampai akhir, serba tak kene!

instruction die, mule2 pukul butter, then masukkan gula. tatau caner bleh jadi sengal sgt aku time tu, tangan aku dok terambil tepung. padahal time tu otak aku dok cakap "gula! gula! gula!" . tak ke sengal. dah masuk separuh tepung dalam acuan, baru teregister kat otak yg aku MASUKKAN TEPUNG! bukan GULA!!. tapi dah termasukkan nak buat cane? carry on je la. tepung yg lagi stgh, aku ketepikan. buat2 cam tade pape2 berlaku, amik gula, masuk dalam acuan, pukul!

then masuk bab bakar membakar plak. masuk cookies tu dalam oven. bakar. and you know what. that thing jadi hangus!

then, angkat le cookies tu letak kat atas dulang(bukan dulang sebenarnye, tapi korang bygkan dulang je dah la. gue malas nak describe) sebab nak kasik sejuk. sementara nak sejuk, aku dok la berehat(penat tau!!). tau2 je, biskut tu dah lemau. (-___-)

hampeh betol.

dah la time tengah tunggu cookies tu masak, aku dok surf tenet. pegi tikahnye fotopages. die pon buat cookies and it looks damn good+cute.

and mine looks like crap!

jelesnye....

tunggu la nnt, aku buat lagi skali.
hangguk...

Comments