Skip to main content

nasib baek jantung aku OK lagi

KEJADIAN PERTAMA

ni kejadian yg berlaku pada satu lewat malam dalam area pukul 1-2 pagi. dalam tahun2 lepas, x ingat plak exact year. Malam tu, aku tidor lewat, pasal marathon citer korea. So, in between episodes, tekak tetiba rasa kering plak. Hajat nak turun gi dapur pi amik air kosong. Area Tingkat bawah mmg gelap time malam2 bute kecuali satu lampu kecik yg cahayanye macam nak tanak menyala je. Tengah2 nak sampai anak tangga last skali, telinga aku macam dengar something. Membatu aku kejap kat atas anak tangga pertama. Telinga kecik aku yg comel ni aku transform kejap jadi telinga gajah bio dengar betol ke ape yg aku terdengar tadi. Sambil2 tu, aku scan ruang makan kat depan mata aku ngan 2 bijik mata hitam chomel le sgt ni.

.........

Di sebabkan aku ni mmg le sgt berani tahap yg aku sendiri kadang2 takut, aku pon menapak le kearah langsir yg memisahkan ruang makan ngan ruang smayang. Selak langsir. Berdegup jantung 400 per saat bile Nampak ade kelibat tgh baring kat ruang smayang and That black figure tgh asyeknye berbisik2.

“weih..apsal bergayut malam2 buta ni. Tidor la!” haa...kan dah kene sergah ngan aku..dok menyeramkan jantung aku cukup pandai..
“hehehe” tu je reaksi adik laki aku( adik laki yg tua)

KEJADIAN KEDUA

Dalam beberapa bulan kemudian, tgh2 malam buta dalam pukul 2 lebih, perut aku tetiba lapar. So aku turun le bawah nak gi dapur tgk ape2 yg boleh sumbat dalam perot. Lepas je turun tangga, aku rasa cam Deja Vu pasal mende yg sama berlaku kat aku beberapa bulan lepas. Aku dgr bunyik orang berbisik2. Cume kali ni, langsir tak diturunkan dan aku malas nak menapak tgk sape. Petik je suis lampu kat ruang makan, terus aku Nampak muke yg tengah mendongak tengok aku sambil ganggang telipon dok melekat kat sebelah telinga tgh dok duduk kat ruang smayang.

“weih..apsal bergayut malam2 buta ni. Tidor la!”ye...ayat yang sama aku ulang balik.

Adik aku(adik laki yg ke-3) just sengih sambil cakap “Ape...!”. menjawab lak tu...

KEJADIAN KETIGA

Dalam beberape hari sebelom ni, malam tu aku tidor lewat sebab buat keje sikit. Dalam area2 pkol 1 terasa plak nak ke tandas. Bukak2 je pintu bilik, mata aku ternampak satu badan tengah baring depan tangga siap dengan selimut selubung bagai. Hamper je aku mencarut terperanjat punye pasal. Kalo korang le, tgh2 gelap, tetiba Nampak ade tubuh yg berselubung. ape korang piker. Aku ingat aku jumpa pocong! Skali mende yg aku anggap pocong tu gelak2 perlahan. Ade dalam 5 saat aku berdiri depan pintu aku.

“kenape bergayut ni! Dah malam la! Tidor!” geram aku la bebudak ni.

“aahh..biarla” menjawab plak budak sekor ni. Tu adik laki aku yg ke-2

Pelik aku la bebudak ni..kot kalo nak bergayut pon, jgn le malam2 buta. Siap buat aksi yg boleh membuatkan jantung aku gugur plak tu..sudahnye nnt, bil tepon, mak ayah aku gak yg nak kene bayar..tak paham aku bebudak zaman sekarang ni..

Comments

ASH said…
ooo..ni rupanya kerja anak cik tipah ngan cik hemi ye...sok sok sok sek memalam.

Popular posts from this blog

Easy On Me

Dah lama tak layan lagu-lagu sebenarnya. Layan lagu ni pun sebab Aina Abdul punya cover and this cover is currently on the loop. This song hits differently when I suddenly realized the meaning of the line "So go easy on me..." I was like straight away imagining the kids saying that line to me....and it feels so heartbreaking..and I feel so sorry and it made me tried harder to be better.. Honestly parenting is tough. Really really tough.. It's going one month more to full 4 years now where I became a single parent to 2 of my sister's kids. Life and things happened to my sister so I step myself in to take care of her kids. I thought then that it was an easy thing for me to do that, but no! Oh God no!! Ya Allah how wrong I was!! My first 2 years in was the hardest and I struggled with the sudden changes I have to made. The 180 adjustment (in every directions) I had to take kinda messed me up a little bit (emotionally and physically).   But I learned  All sorts of things.

A dump post

Rabu dah kejap je minggu ni dah tak ada dah emosional bagai. Alhamdulillah. Sampai tengok cerita Hotel Del Luna part sedih pon, bergenang pon tidak  Part scene sedih tu boleh tak terheran kejap. Cam, kenapa tak meleleh ni? sebab selalunya kalau tengok drama memang senang sangat air hujan turun. Yang aku perasan, diri ni tak boleh terlalu dry sangat emosi tu. Sebab dia bukan betul-betul tak peduli, tapi emosi tu akan build up dan bila dah sampai threshold dia.....mula la break down. Bahaya anyway Many things happened within this little time from the last post. Might be mundane things for others, but not so for me. On Sunday, I accompanied mak to her acquaintance cafe. we had a lovely breakfast together. An english style breakfast.....which is not to my liking and I kept on thinking I want Nasi Lemak! (which they have actually).  and somewhere along our conversations mak touched on when she's 'gone' thingy...I was extremely saddened by that. Like really really sad

Trying is all I can do

This week is an emotional wreck kinda week. Starting from Sunday evening all the way through the week, it's one rocky roller coaster ride. Rasanya hampir semua emosi yang exist this whole universe hadir dalam minggu ni.  Please no more.. Waktu siang tak  terasa sangat sebab serious busy, so otak tak pikir apa. Tapi bila time masa senggang.....Too much feels..too much thoughts... Minggu ni saja First time tidur sambil berendam air mata.  First time menangis sampai mata sembab macam kena tumbuk, dan first time tak dapat tidur sebab menangis. Tapi apa yang aku dapat minggu ni?  It's okay to cry So that I could function well the next day It's okay to feel so much So that I could get closure that I never knew I need And try to move on And to rely to others And to hold on tight on Allah to protect you and your family May next week be better much much much than this week. InsyaAllah.