Skip to main content

Me and Mr Speedy

Arghhh!!...

it's going to be 4 weeks since I last using my LAN cable(is that the correct term?) for internet. Have to resort using mom's Broadband to surf surf. And I tell you, it's freaking NIGHTMARE. Notice the caps? Wonder why people bother using that stuff. I know, I know...it's convenient and all..but honestly, they are so freaking in love in making their sweet jolly time transfering the data! and you think nothing could beat snails for their infamous speed.!

yeah I know I exaggerate. but if you were like forever using the normal LAN cable and suddenly  have to switched to broadband, you will notice the difference. Stability of the speed and the line is one thing that I miss sooo freaking dearly.
sigh

Streamyx, even though our history is not all rainbows and butterflies and chocolates, with you being a jerk for DCing on me suddenly and making me to call your papa quite often, but still...youre my best buddy. Miss you buds!

oh yeah..did I tell you guys that my LAN card is dead? like dead dead. No blink blink when I connect the cable to the LAN port. been stroked by lightning. like with no warning. KABOOooMM..and it's gone...well, at least, aside from that misfortune, my lappy still in good condition.

jaa..mata ne !

Comments

keireen said…
takleh tikah...kalo nak tuka LANcard kene tuka motherboard skali...itu le dilemanye skang niii

Popular posts from this blog

Ahad sudah

Cuti habis dah weii! apa yg aku buat eh sepanjang cuti ni? rasa cam busy giller kot minggu ni, tapi plan kerja aku hapa pon tak siap. Penatnye minggu ni sampai 3 kali badan dedau. Dalam 3 tahun kebelakangan ni macam ni lah. Kalau badan penat je, mula la tak sihat. Sampai mak pon kata asyik demam je kejenye.  huhuhu teringat zaman dolu dolu dolu yang dalam setahun, paling banyak demam pon cuma sekali je. itu la..beringat lah kita semua Anyway... Esok dah sekolah!!

bosan

aku.. kalo bosan je mesti on internet asal tatau nak buat ape je, mesti surf internet kalo sehari tak ngadap masuk internet ni, tergeletek-geletek rasanye badan ni(macam ni agaknyer perasaan seorang addict bile....) persolannye sekarang... ape aku nak buat bile aku tgh bosan tapi aku bosan melayan internet. (did you guys get what I mean?) haih......... melayan novel lagi baik..

mimpi dan offer

Awal pagi tadi aku bermimpi... aku dapat offer kerje... kat Bangi... betape gembiranye hati aku (dalam mimpi tu) . . . . . . persoalannye...kerje pon aku tak cari lagi..bermimpi je la aku... ps: baru aku teringat, aku dapat keje kat Proton sebagai engineer automotive..err..aku blajar electronics kot..tang mananye motive2 ni pon tatau le aku... editted ps: ni sume adelah mimpi semata2..aku tak dapat keje kat mana2 lagi..harap maklum..